MOUDROST – rytíř Geriant
1. úkol
Legenda: Boj s drakem byl ve středověku poměrně obvyklým jevem, ale získat dračí vejce už tak jednoduché nebylo – problém spočíval v tom, že bylo vždy velmi horké a málokterý rytíř dokázal vymyslet jak vejce přepravit, aby se nespálil a zároveň vejce nerozbil.
Hra: V lese bude vyznačená trasa s překážkama, kterou bude třeba projít s pingpongovou pálkou v ruce, na které leží vajíčko (slepičí, umělé, čokoládové). Trasa opravdu nebude jednoduchá a bude to náročné na koordinaci pohybů. Základním předpokladem k úspěchu je natrénovat si nošení vajíčka na pálce…
Hodnocení: Kdo projde celou trať bez toho, aby mu vejce spadlo na zem má splněno.
2. úkol
Legenda: Hádanky, slovní hříčky, přesmyčky a jiné podobné taškařice má rytíř Geriant velmi rád a ještě se nestalo, že by na nějakou neznal odpověď…
Hra: Vedoucí si myslí libovolnou postavu (historická, současná, pohádková, atd…) a děti hádají o jakou postavu se jedná. Vedoucí odpovídá pouze ANO x NE. Děti hádají postupně a vždy, když položí otázku všechny děti je možno hádat postavu (šeptá se vedoucímu). Celkem na výpravě probíhá 6 kol (6 postav) a děti u každé postavy mají možnost se jednou splést. Když někdo postavu uhodne kolo končí, ale správnou odpověď může mít dětí víc.
Hodnocení: Kdo uhodne minimálně 3 z 6 postav má splněno (Sloni a M+M mají jiné postavy).
3. úkol
Legenda: Matematika, pravděpodobnost a logika nepatřila k obvyklým dovednostem rytířů, ale občas se nějaká bílá vrána našla. V Kamelotu touto dovedností vynikal rytíř Geriant, kterého si, pro jeho umění král Artuš velmi považoval.
Hra: Vedoucí má v ruce minci, kterou hodí a padne mu buď panna nebo orel. Děti jsou od vedoucího vzdálené cca 10-15 metrů, přičemž každý metr je na zemi nějaké meta (v ideálním případě použijeme schody). Vedoucí hodí mincí a děti hádají co padlo – kdo uhodl může se posunout o jednu metu blíže k vedoucímu. Kdo neuhodl zůstává stát na místě. Cílem je dojít až k vedoucímu a dotknout se jeho vousu (když vedoucí nemá vousy, děti se dotknou vlasů :-).
Hodnocení: Třetina dětí, které jsou na výpravě a dotknou se Krtkova vousu mají splněno (zaokrouhlujeme dolu).
Úkoly ke stažení zde a BJT zde.